פורסם ב- כתיבת תגובה

יצירת קומיקס – ציור עטיפה

חלק מאוד חשוב של יצירת קומיקס הוא תכנון וציור עטיפת החוברת (או ספר). העטיפה צריכה לתפוס את תשומת לב הקוראים הפוטנציאלים, לרמוז להם מה הם צפויים למצוא בתוך החוברת, אך גם להעלות שאלות לגבי תוכנה – שאלות שאולי יגרמו למתבוננים לרצות לקרוא את הקומיקס כדי לגלות את התשובות. בואו נסתכל על תהליך היצירה של עטיפת הגיליון השלישי של הרפתקאות בארינתיה.

הרעיון

מתוך כל מה שמתרחש בתוך החוברת, בחרתי להתמקד – עבור העטיפה – בעימות בין גיבורי הסדרה ליצור גדול במיוחד, ואחד הרעיונות הראשונים והקלים שעלו לי היה לצייר את היצור על העטיפה באופן מאיים. מצד אחד, המראה שלו מספיק, לדעתי, כדי ליצור עניין. מצד שני, יהיה קשה להמחיש את המימדים שלו כשהוא מופיע לבדו. בנוסף, העדפתי להראות את גיבורי הסדרה על העטיפה, כפי שעשיתי בגיליונות הקודמים.

הרפתקאות בארינתיה מאת ערן אביאני
הרפתקאות בארינתיה, גיליונות 1-2

העטיפה לגיליון הראשון הציגה את ארבעת הגיבורים – רועי, צחי, אריאנה ואסתרינה – באופן כמעט שווה, בזמן שרועי היה במרכז העטיפה השניה. חשבתי שיהיה נחמד אם על שלושת הגיליונות הבאים, שישלימו את קשת הסיפור הראשונה של הסדרה, יככבו שלושת ההרפתקנים הנותרים. זה הוביל אותי לשים את אסתרינה במרכז העטיפה החדשה, כשהיא בעימות עם היצור המרשים.

כשאני עובד, תמיד יימצאו לידי דפי טיוטה עליהם אני משרבט רעיונות שונים, כמו תנוחה או הבעה שאני מחפש עבור דמות בקומיקס, או רעיונות לדמויות ויצורים חדשים. על אחד מדפים אלה, הרעיון עבור ציור העטיפה התחיל לקבל צורה וכך זה נראה:

יצירת קומיקס מתחילה בסקיצה פשוטה.
סקיצה ראשונית עבור הרפתקאות בארינתיה #3.

ידו של היצור אוחזת באסתרינה בזמן שהיא נערכת להשיב מלחמה. רעיון זה שם את אסתרינה במרכז ומעיד על עימות ועל מימדי היצור התוקף, אך בו בזמן מעלה שאלות, כמו איך נראה התוקף ואיך העימות יסתיים? שאלות שייענו בחוברת עצמה.

עפרונות

ברגע שהחלטתי מה לצייר, אני עובר לדף בגודל A3 שמתאים לצבעי מים, מהסוג עליו אני מצייר את הקומיקס הזה. אני מצייר שוב את הסקיצה, בגודל “אמיתי”, ומוסיף לה את שאר הפריטים שיופיעו על העטיפה, כמו שאר הדמויות ורקע.

תכנון העטיפה עבור הרפתקאות בארינתיה #3.
הרפתקאות בארינתיה #3 – הסקיצה

שימו לב שסימנתי שוליים על גבי העמוד למרות שהציור מתפרס עד קצוות הנייר. זאת על מנת להרחיק פריטים חשובים מהקצה על מנת שלא ייחתכו בהמשך התהליך. כל הדמויות שיופיועו על העטיפה נמצאות בתוך השוליים.

את אסתרינה ציירתי בשלמותה, למרות שהיד הענקית מסתירה חלק נכבד ממנה. זאת על מנת שאדע איך והיכן למקם את כפות רגליה שמבצבצות מלמטה.

הרבע העליון של ציור מכיל רק רקע. זאת על מנת שאוכל להוסיף את כותרת הסדרה מבלי להסתיר פרטים חשובים מהציור. כעת אני יכול להוסיף פרטים, לנקות ולחדד את הציור.

הרפתקאות בארינתיה #3 בעיפרון מאת ערן אביאני.
עטיפת החוברת בעיפרון.

דיו וצבע

על דיו וצבע אצטרך להרחיב במאמרים עתידיים. אתם מוזמנים להשוות בין השלבים השונים. שימו לב שהאיזורים שמסומנים ב-X הם כאלו שמולאו בדיו שחור בסוף.

הרפתקאות בארינתיה #3 בדיו וצבע
הרפתקאות בארינתיה #3 בדיו וצבע.

ולאחר סריקה של האיור הצבוע, אני מוסיף את הכותרת בראשו בנוסף לפרטי החוברת בפינה הימנית העליונה.

הרפתקאות בארינתיה #3 - קומיקס מאת ערן אביאני.
הרפתקאות בארינתיה #3

הגיליון השלישי של הרפתקאות בארינתיה יעלה לחנות המקוונת שלנו בהמשך השבוע. אתם מוזמנים לקרוא עוד על הסדרה כאן.

אתם מוזמנים לצפות גם בתהליך היצירה של עמוד קומיקס בפוסט הקודם – יצירת קומיקס – שלב אחר שלב.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות:
קומיקום בפייסבוק קומיקום באינסטגרם קומיקום ביוטיוב
קומיקום בפייסבוק קומיקום באינסטגרם קומיקום ביוטיוב
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *